آیا فیلم دوربین مدار بسته در دادگاه سندیت دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا فیلم دوربین مدار بسته در دادگاه سندیت دارد یا خیر ؟ باید گفت طبق ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی، ادله اثبات جرم عبارتند از اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی است

فیلم دوربین مدار بسته هم می تواند به عنوان شاهد در دادگاه برای اثبات وقوع جرم مورد استفاده قرار بگیرد، با این حال معمولا فیلم دوربین مدار بسته به تنهایی برای اثبات جرم مورد استناد نیست و در صورتی که با شهادت شهود یا دیگر ادله همراه باشد می توانند برای اثبات جرم مورد استفاده قرار بگیرد. برای اینکه فیلم دوربین پذیرفته شود باید موثق ، کامل ، بدون دستکاری و ضبط شده از رویداد واقعی باشد.

موثق بودن فیلم توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.همچنین وضوح و کیفیت فیلم و اعتبار ضبط کننده فیلم نیز روی نظر نهایی قاضی تاثیر گذار هستند. هر چه کیفیت فیلم بیشتر باشد و امکان انکار فیلم ضبط شده در دادگاه توسط مجرم کمتر باشد ، فیلم ضبط شده اعتبار بیشتری دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که فیلم و فایل صوتی ضبط شده در دادگاه اگر با شواهد و مدارک دیگر همراه باشند می توانند برای اثبات جرم و کمک به قاضی برای کشف حقیقت قابل استناد باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post تقدیر استاندار گلستان از مامور انتظامی گلستان در راستای مبارزه با شکار غیرمجاز
Next post فرانتس بکن‌بائر، قیصر فوتبال آلمان، در ۷۸ سالگی درگذشت