درنشست معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی استان گلستان و معاون فرماندار کردکوی مطرح شد: حذف درختان خطر ساز در پارک جنگلی کردکوی با هدف پیشگیری از بروز خطر جانی و مالی برای گردشگران و خانواده ها

آوای کردکوی/مهندس صادقیان معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی استان گلستان در نشستی فوق العاده با حضور شریفی معاون فرماندار کردکوی و رئیس اداره منابع طبیعی و چند تن از مدیران سازمانهای مردم نهاد شهرستان در مورد رفع خطر درختان خطر ساز در جنگل امام رضا علیه السلام کردکوی گفت : در مدیریت پارکهای جنگلی ، حفاظت از درختان پارک به عنوان اصلی ترین عنصر از اولویت اصلی سازمان می باشد. لذا تا جایی که امکان پایداری و زنده مانی پایه درختان وجود داشته باشد بایستی حفاظت شوند. پیرو بازدید و نگرانی مدیران استانی و شهرستانی از پارک جنگلی؛ جلسه با هدف مدیریت درختان خطر ساز در پارک جنگلی برگزار شد.

مهندس صادقیان گفت :در مدیریت و حذف درختان خطر ساز پارکهای جنگلی؛ برابر کتابچه مصوب طرح و دستورالعمل ابلاغی سازمانی، صرفا مجاز به شناسایی و علامت گذاری این درختان در زون تفرج متمرکز پارک هستیم . در این راستا کارشناسان مجرب با صدور ابلاغ حکم و اخذ مجوزهای لازم از دفاتر مرتبط ساژمان نسبت به بررسی مشخصات و انتخاب درختان با حساسیت بالا برای رفع خطر و ایمن سازی در محدوده تفرج متمرکز اقدام می‌ شود .
مهندس صادقیان افزود : در اثر بروز طوفان اخیر تعداد زیادی از درختان جنگل پارک ریشه کن ، شکسته و نیمه معلق شدند . حذف درختان خطر ساز با هدف پیشگیری از بروز خطر جانی و مالی برای گردشگران و خانواده ها انجام می شود. لذا هیچگاه سازمان منابع طبیعی به دنبال بهره برداری چوب و اخذ درآمد از حذف و فروش درختان خطر ساز در پارکهای جنگلی نبوده و نیست .
صادقیان افزود ؛ استفاده از ظرفیت کنشگران زیست محیطی و تشکل های مردم نهاد در تقویت فرهنگ استفاده از پارکهای جنگلی و حفاظت از اکوسیتم جنگل (خاک و پوشش گیاهی و …) با مشارکت مردم از نکات قابل توجه سازمان می باشد.
معاون جنگل اداره کل منابع طبیعی استان افزود:مدیریت بهره وری پارک جنگلی با انعقاد قرارداد به شهرداری کردکوی واگذارشده است لذا برابر قرارداد شهرداری به عنوان مجری علاوه به الزام حفاظت از جنگل و درختان ، انجام سایر تعهدات مصوب طرح در جهت ارائه خدمات مطلوب و درخور به هم شهریها و گردشگران استانی و ملی است . ساماندهی وضعیت پارک از همه ابعاد مورد انتظار مردم و دستگاههای مرتبط با امر گردشگری است .
وی افزود: کارگروه بررسی تعهدات مجریان پارکهای جنگلی بصورت دوره ای به وظیفه نظارتی خود بطور منظم با جدیت عمل می کند، لذا در موازات پیگیری سایر دستگاههای نظارتی استان در صورت عدم انجام تعهدات و بروز خسارت به جنگل، تصمیم لازم در خصوص خاتمه یا فسخ قرارداد اتخاذ خواهد شد.

بابا تبار ملکشاه رئیس اداره منابع طبیعی کردکوی گفت: مدیریت پارک باید به صورت منسجم‌ باشد جهت رفع عوامل خطر ساز باید جلساتی با فرمانداری و شهرداری برگزارشودوتکالیف کاری باید یاد آوری شود.

شریفی معاون فرماندارشهرستان کردکوی در ادامه گفت: مسئله درختان خطرساز در شهرستان باید حل شود وتاکید می شود مناطق خطرساز در اولویت باشد .

ما باید ظرفیت ها را شناسایی کنیم تا بتوان زودتر برای حل این معضل اقدام شود.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post برپایی بازرچه صنایع دستی و سوغات بالاجاده
Next post سقوط دکل فشارقوی برق در کردکوی با یک کشته