Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/dkuyir/domains/avayekordkuy.ir/public_html/wp-content/themes/mahalo/assets/lib/breadcrumbs/breadcrumbs.php on line 252

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

روند افزایشی دما در گلستان/ احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات

آوای کردکوی/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان از روند افزایشی دما در استان تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: در سه روز آینده وضعیت هوا صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.

امان‌محمد کمالی ظهر امروز سه شنبه ۱۵ فرودین ۱۴۰۲ در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سامانه سرد و و بارشی که در اواخر هفته گذشته وارد استان شده بود هم اکنون از استان خارج شده است، اظهار کرد: تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا روز پنج شنبه هفته جاری شاهد تداوم شرایط پایدار جوی در استان گلستان خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه دمای هوا تا روزهای پایانی هفته روند افزایشی دارد و به تدریج گرم‌تر می‌شود، ادامه داد: در سه روز آینده شرایط جوی استان صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان وضعیت دریای خزر و خلیج گرگان را برای امروز و فردا با موج کوتاه عنوان کرد و افزود: وضعیت دریا در این دو روز برای صید و صیادی، فعالیت‌های دریانوردی و گردشگری دریایی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون آق قلا با ۲۲ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و انبارالوم با چهار درجه و گنبدکاووس با پنج درجه سانتی گراد خنک‌ترین مناطق استان گلستان هستند، خاطرنشان کرد: دمای هوای مناطق استان لحظه به لحظه در حال تغییر است و آخرین تغییرات در پورتال سازمان هواشناسی کشور درج می‌شود.

کمالی از افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی هفته نزدیک می‌شویم و طبیعت گردان و علاقمندان به ورزش کوهنوردی از فصل بهار به عنوان یک فرصت جهت صعود به ارتفاعات استفاده می‌کنند، باید تدابیر لازم برای اینگونه شرایط جوی اندیشیده شود تا بارش‌های احتمالی سبب غافل‌گیری و بروز مشکلات و حوادث ناگوار برای افراد نشود.

گفتنی است، استان گلستان در کنار استان‌های مازندران و گیلان در شمال کشور واقع شده و به همین دلیل از آب و هوایی معتدل خزری برخوردار است.

2 thoughts on “مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post در سالی که گذشت 15 پروژه ورزشی در گلستان افتتاح و به بهره برداری رسید
Next post اولویت‌بندی تحویل خودروهای داخلی مشخص شد/ متقاضیان از امروز به سامانه مراجعه کنند