احتمال واریز «عیدی» مستمری‌بگیران صندوق روستاییان ظرف هفته آتی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اقدامات این صندوق طی دو سال اخیر را تشریح کرد. به گفته وی این صندوق اکنون دارای ۱۹۲ هزار نفر مستمری‌بگیر است. که۲۲ هزار فقره وام برای اولین بار به مستمری‌بگیران پرداخت شده است.‌

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای کردکوی»، بیت‌الله برقراری در نشستی خبری با اشاره به تاسیس صندوق بیمه‌های اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در اصل ۲۹ قانون اساسی به بیمه‌های اجتماعی همگانی تاکید شده و دولت مکلف است آن را برای آحاد جامعه فراهم کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: روستاییان و عشایر امنیت غذایی ما را تضمین می‌کنند و مولد کشور هستند لذا قانونی به نام ساختار و نظام جامع تامین اجتماعی به تصویب مجلس رسید که برگرفته از آن، این صندوق در قالب آیین‌نامه اجرایی تاسیس شد تا روستاییان و کشاورزان و عشایر بتوانند خود را بیمه کنند.

وی تصریح کرد: بیمه‌های اجتماعی حوزه‌های مهمی در جامعه هستند که می‌توانند آینده افراد را تضمین کنند، لذا کسانی که کار می‌کنند و در اقتصاد کشور نقش دارند باید بیمه شوند تا آینده‌شان تضمین شود. و دیگر خانواده‌اش نگران آینده نباشد که با فوت فرد بازماندگان حقوق و مستمری  دریافت می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین با اشاره به موضوع درمان این جامعه هدف گفت: درمان جامعه هدف توسط بیمه سلامت انجام می‌شود که دولت توجه ویژه‌ای دارد. در خصوص درمان تکمیلی، همه مستمری‌بگیران نیزسال آینده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

برقراری ادامه داد: براساس سطوح درآمدی که در این صندوق حق بیمه دریافت می‌شود دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند، تاما به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم و یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش چتر بیمه‌ای در جامعه است.

برقراری در خصوص  عیدی مستمری بگیران گفت: طبق آیین‌نامه، حداکثری که طبق ضوابط قابل پرداخت است، سطح یک است. میزان سطح یک نیز حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که باید تصویب شود. این در حالیست که تصویب رقم یک میلیون تومان آن «قطعی» است. تلاش می‌کنیم ظرف یک هفته آن را نهایی و به حساب مستمری بگیران واریز کنیم.

به گفته وی این صندوق اکنون دارای ۱۹۲ هزار نفر مستمری‌بگیر است. که برای اولین بار ۲۲ هزار فقره وام به مستمری‌بگیران پرداخت شده است.‌

برقراری همچنین از جذب حدود ۸۰۰ هزار بیمه شده جدید در دو سال اخیر خبر داد و گفت: این رقم معادل ۶۳ درصد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم است. مولفه دیگر نیز تمدید بیمه‌شدگان است که معدل آن ۸۲ درصد است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مهمترین مولفه‌هایی که باید تقویت شود تقویت فرهنگ ایثارگری و شهادت است. به نیروهای ایثارگر توجه شده است. همچنین آموزشهای خود را برای کارکنان و کارگزاران ارتقاء دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post چرا کیفیت نان در هفته های اخیر پایین آمده است؟
Next post زیر و بم های خرید با کالابرگ