مجوز ۱۰نانوایی  متخلف باطل شد

به گزارش آوای کردکوی به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی در این خصوص اظهار داشت: تمامی این نانوایی‌ها سوپر آزادپز بودند.

وی بیان کرد: علت و تخلف اصلی این نانوایی‌ها، مشخص نبودن منشاء تامین آرد آنان بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تعطیلی عید قربان و برنامه‌ریزی جهت نانوایی‌های کشیک در ۴۸ ساعت گذشته، درخواست ابطال برای برخی نانوایی‌های مختلف داشتیم.

معاون استاندار گلستان گفت: نانوایی‌های مورد نظر تعطیلی خودسرانه داشتند که پرونده هر کدام جداگانه به مرجع قضایی ارسال تا فرآیند لغو مجوز آنها صادر شود.

دهنوی اضافه کرد: در موضوع تامین نان مردم با متخلفان در هر جایگاهی که باشد برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه با دستور استاندار گلستان طرح ویژه نظارتی بر عملکرد نانوایی‌های استان در شهرها و روستاها آغاز شد.

وی تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران، مدیران‌کل صمت، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، امور روستایی مکلف شدند در قالب طرح ویژه نظارتی بر عملکرد نانوایی‌ها و کارخانه‌های تولید آرد در استان، با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند.

معاون استاندار گلستان گفت: در همین راستا تیم‌های ویژه نظارتی از روز قبل از عید سعید قربان با بکارگیری تمام توان و استعداد نیرو این طرح ویژه را آغاز کردند.

دهنوی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف نانوایی‌ها و یا عملکرد مطلوب واحدهای خبازی، موضوع را از طریق شماره تماس ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

وی یادآور شد: همچنین شهروندان می‌توانند تصاویر (فیلم و عکس) را از طریق پیامرسان‌های داخلی به شماره ۰۹۳۰۴۹۶۱۹۳۸ ارسال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان که از سوی استاندار، نظارت بر آرد و نان استان که به این معاونت واگذار شده، گفت: نگاه ما در موضوع آرد و نان، ایجابی بوده و باور داریم بهترین و موثرترین ناظر در هر حوزه‌ای مردم هستند که می‌توانند در مبارزه با فساد، بهبود و اصلاح امور بسیار کمک کننده باشند.

سیدعلی مهاجر در این زمینه اظهار کرد: با واگذاری این مسوولیت توسط استاندار به این معاونت، تلاش خواهیم کرد با ایجاد ساختار تشکیلاتی و شبکه‌بندی شده از ناظرین در اتحادیه‌های آرد و نان، کارخانه‌های آرد، شبکه حمل و نقل و توزیع آرد و نانوایی‌ها، بر روند تهیه و تولید نان نظارت جدی انجام شود.

وی تاکید کرد: بدون شک در این نظارت و ارزیابی، اتحادیه‌ها و نانوایان برتر و امین به مردم معرفی و تجلیل خواهند شد و البته کسانی که مرتکب تخلف می‌شوند و اخلالی در تامین نان مورد نیاز مردم ایجاد می‌کنند و بدنبال سودجویی خود هستند، برخورد خواهد شد.

وی افزود: ساختار تشکیلاتی ناظر، از خود مردم و افراد امین و دل‌سوز از شهر، منطقه و روستا خواهند بود که شناسایی، و سازماندهی خواهند شد و بعد از آموزش‌های لازم، بکارگیری خواهند شد.

مهاجر ادامه داد: بدون شک ایجاد تشکیلات نظارتی و ارزیابی از خود مردم با ساختار شبکه‌ای و مدون، می‌تواند در هر موضوعی که نیاز به نظارت داشته باشد بکارگیری شود.

طرح ویژه نظارتی بر شبکه آرد و نان، از قبل عید قربان با دستور استاندار آغاز و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post نشست خبری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با اصحاب رسانه
Next post ناپدید شدن ۵۳ هزار تن گندم در ۲ کارخانه آرد استان گلستان