نشست خبری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با اصحاب رسانه

به گزارش آوای کردکوی،این نشست که با حضور معاونین املاک و اسناد این اداره کل و با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار گردید در ابتدای جلسه رضائیان مدیرکل ثبت استان با عرض خیر مقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه و اذعان به جایگاه رسانه و اهمیت آن در حوزه اطلاع رسانی به بیان اهداف و وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رویکرد ارائه گزارش عملکردی استان با تمرکز به حدنگاری اراضی کشاورزی پرداختند.

اهم بیانات این عضو شورای قضائی استان به شرح ذیل است:

  • سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه های املاک، حدنگاری، ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری و اجرای مفاد اسناد لازم الاجرا به وظایف خود عمل می آید و در سال های اخیر بیشترین تمرکز بر دو حوزه حدنگاری و صدور اسناد مالکیت با هدف حدنگاری تمامی اراضی کشور داشته است.
  • با توجه به متقاضی محور بودن صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی این امر نیاز به یک عزم جدی و ملی جهت تحقق این مهم می باشد. به موجب ماده 156 قانون ثبت اسناد و املاک مصوب سال 1350 حدنگاری به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور محول گردیده تا نسبت به تهیه نقشه اقدام نماید. حسب جلسه اعضای شورای قضائی با مقام معظم رهبری مدظله العالی در سال 1401 ، حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی خود به بیان شناسنامه دار نمودن برای تمامی اراضی کشور پرداختند. علاوه بر آن تاکیدات رئیس قوه قضائیه و به تبع آن ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین قانون جامع حدنگار مصوب سال 1393 از مواردی است که اهمیت صدور اسناد مالکیت حدنگاری را نشان می دهد.
  •  بررسی اصالت سند مالکیت قبل از هر گونه تنظیم قرارداد ملکی ضروری بوده که موجب جلوگیری از هر گونه اختلافات و حسب آن کاهش دعاوی وارده به مراجع قضائی خواهد شد و امر مهم با حدنگاری اراضی محقق می شود.
  • کل مساحت استان حدود 2.100.000 هکتار بوده که حدود 1.300.000 آن جزء اراضی منابع طبیعی است که به همت اداره کل منابع طبیعی و مجموعه همکاران ثبت در سطح استان 100 درصد آن حدنگاری و اسناد مالکیت آنها صادر شده است و از استان های برتر و پیشرو در این حوزه هستیم.
  • این اداره کل به جد پیگیر صدور سند مالکیت و حدنگاری تمامی اراضی و خصوصا اراضی کشاورزی بوده و در این خصوص اقدامات شایسته ای داشته است. از حدود 683.000 هکتار اراضی کشاورزی برای حدود 25 درصد آن سند مالکیت کاداستری صادر شده است. در همین حوزه با 4 شرکت پیمانکار در خصوص تهیه نقشه، تطبیق و مستند سازی اراضی کشاورزی قرارداد تنظیم شده است. صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی با توجه به متقاضی محور بودن نیازمند همکاری با دستگاه های ذیربط از جمله امور اراضی، استانداری، فرمانداران و دهیاران بوده و در همین حوزه تعاملات مفید و سازنده ای در دست اقدام است.
  • کشاورزان محترم می توانند با مراجعه به شرکت های طرف قرارداد، ادارات ثبت و همچنین بهره مندی از قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی نسبت به صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی خود اقدام نمایند.

رضائیان مدیر کل ثبت استان با بیان کسب رتبه 4 و 8 کشوری در سال های 1400 و 1401 حوزه های عمکردی املاک، اجرا، کاداستر و ثبت شرکت ها آن را مرهون زحمات و تلاش های همکاران در سطح استان دانست.

         

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post هشتمین جشنواره پرواز بادبادکها در کردکوی  برگزار شد
Next post مجوز ۱۰نانوایی  متخلف باطل شد