ابراهیم قدمنان:سفر رییس جمهور به گلستان، بهترین فرصت برای تعیین خط مرزی گلستان و مازندران است.

به گزارش آوای کردکوی به نقل از پایگاه خبری مردم گلستان، به بهانه سفر دوم رئیس جمهور با ابراهیم قدمنان، فرماندار اسبق شهرستان کردکوی به گفتگو نشست، که در دو بخش منتشر خواهد شد.


جناب آقای قدمنان، در ابتدای گفتگو اگر صحبتی دارید، بفرمایید؟!
عرض سلام و احترام دارم خدمت شما. اول از همه باید بابت آبرسانی به خلیج گرگان که انتظار چندین ساله مردم استان و نماینده محترم ولی فقیه بوده تقدیر و تشکر کنم. آیت‌الله نورمفیدی از همه دولت‌ها بابت احیای خلیج گرگان و گردشگری آشوراده درخواست کردند، که یکسری کارها هم در دولت‌های گذشته انجام شده بود. خوشبختانه عملیات نهایی احیای خلیج گرگان در این دولت انجام شد، که برای استان می‌تواند بسیار مفید باشد. جا دارد همینجا از دولت و قوه قضاییه تقدیر و تشکر کنم.

همانطور که اطلاع دارید در هفته‌های آینده، آقای رئیسی برای دومین بار به استان خواهد آمد، از هیئت دولت و ریاست جمهوری چه انتظاری دارید؟

سفرهای روسای دولت ها یکی از فرصت‌هایی ست که مدیران ارشد استان باید نهایت استفاده را ببرند. در چند بخش میتوان انتظارات را دسته‌بندی کرد.

اول در مورد خلیج گرگان. با توجه به احیای خلیج گرگان، سفرریاست جمهوری، بهترین زمان برای مشخص شدن خط مرزی استان گلستان و مازندران می باشد. ریاست محترم جمهور می تواند در همین سفر، دستور تعیین حد و مرز جغرافیایی را بدهد تا وضعیت محیط زیست دو استان نیز مشخص شود.‌ متأسفانه نیروهای محیط زیست مازندران تا منطقه بندر ترکمن و بندر گز نیز دخالت می‌کنند. البته این اتفاقات ناشی از ضعف مدیریت محیط زیست گلستان نیز می‌تواند باشد، که هنوز نتوانسته منطقه خودش را از مرکز مطالبه کند و به سرانجام برساند.

موضوع دوم در بخش کشاورزی‌ست. متاسفانه گندمکاران، سختی زیادی برای دریافت پول گندم کشیدند و حتی قسمتی از پول گندم سال گذشته را در زمان کاشت امسال دریافت کردند. در حالی‌که هیچ خسارتی به کشاورزان پرداخت نشد، آنها بابت بازپرداخت وام کشاورزی به بانکها دیرکرد پرداخت کردند. و حتی برخی از کشاورزان بخاطر نگرانی از عدم پرداخت پول توسط اداره غله، مرغوب‌ترین گندم خود را به دلالان برای مصارف غیر فروختند.

موضوع سوم، مسئله شالیکاری استان‌است. بخاطر کم‌آبی، شالیکاران دچار مشکل شدند و محصول کمی دریافت کردند. از طرف دیگر به علت واردات زیاد برنج، امسال قیمت‌ها پایین تر از سال گذشته بود، بنابراین بعضی از کشاورزان یا هنوز نفروختند یا به قیمت پایین‌تر به دلالان فروختند و بسیاری هنوز پولش را نگرفتند.

موضوع دیگر، در خصوص مالیات محصولات کشاورزان‌ است. به تازگی برای برخی درآمدهای کشاورزان مالیات تعیین شده است، که باید دولت و مجلس در این خصوص تجدید‌نظر کنند. باید دولت در بخش کشاورزی به کشاورزان سوبسید بدهد تا تولید، رونق پیدا کند. بذر، کود، سم و دیگر احتیاجات کشاورزان، بایت به صورت سوبسیدی به آنها داده شود ولی متاسفانه همه ساله قیمت کود و سم و بذر افزایش زیادی دارند، در حالی‌که محصولات افزایش چندانی ندارند.

 
مشکلاتی که مطرح کردید جزو مشکلات اساسی استان گلستان‌ است، به نظر شما مدیر و مدیران ارشد استان چگونه می‌توانند از فرصت سفر دکتر رییسی و هیئت دولت استفاده کنند.؟

 استاندار، باید مشکلات را کارشناسی کرده و با یک بسته پیشنهادی در هنگام سفر رییس دولت در جلسه شورای اداری استان مطرح کند. تا ان‌شاءالله بتوانند مصوبات خوبی بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post اگرسود سهام عدالت برایتان واریز نشده بخوانید
Next post خانه پینگ پنگ شهرستان کردکوی با حضور هاشمی وزیر ورزش و جوانان و مسئولین استانی و شهری افتتاح شد