مهار آتش سوزی قبل از سرایت به عرصه جنگلی در کردکوی

به گزارش  آوای کردکوی به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی سیدابوالقاسم هاشمی در روز پنچشنبه اظهارکرد: آتشی که از ساعت ۱۰:۴۰ به جان علفزار و بوته های تمشک اردوگاه سپاه پاسداران که درعرصه محاوط جنگل  افتاده بود، این عملیات با تلاش نیروهای منابع طبیعی و تیم عملیات سریع مهار آتش سوزی متشکل از فرمانداری(مدیریت بحران) بخشداری ،آتش نشانی شهرداری و دهیاری ها، نیروهای سپاهی و بسیجی و مردم محلی  و با حضور خبرنگاران در ساعت ۱۱:۴۰ مهار شد.

مهندس هاشمی افزود : هم اکنون ماموران اجرایی منابع طبیعی شهرستان به منظور عملیات پایش و پاكسازی و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش در منطقه حضور دارند.

رئیس منابع طبیعی کردکوی بیان کرد:  آتش زدن با بروز مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا همراه بوده و گاهاً با وزش باد و مهیا بودن شرایط آب و هوایی، گسترده شده و به عرصه‌های طبیعی همجوار نیز سرایت می‌کند.

وی ادامه داد:با توجه به خشکسالیهای اخیر در کشور و استان و کاهش نزولات جوی، آتش زدن در بعضی مواقع باعث سرایت آتش به جنگل‌ می شود و ضمن از بین رفتن جنگل و تخریب منابع خاکی مشکلات فراوانی برای مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مهار آتش به بار می آورد.

مهندس هاشمی به مردم و مسافران توصیه و تاکید کرد که از بر افروختن آتش در جنگل خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه حریق در سطح جنگل، با سامانه رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع یگان حفاظت این اداره کل تماس حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post جشنواره زکات شهرستان کردکوی برگزار میشود
Next post برگزاری اولین دوره لیگ برتر تکواندو استان گلستان در کردکوی