فرماندار کردکوی:

۸ طرح عمرانی از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به گلستان به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال آماده بهره برداری است.

به گزارش آوای کردکوی به نق ازایرنا: سیدباقر مولایی‌فر روز پنجشنبه در نشست گروه خبری فجر استان گلستان، افزود: سه مدرسه در روستاهای مهترکلاته، چهارده و میاندره، ۱۰ کیلومتر از مسیر درازنو – جهان‌نما و ساختمان‌های ورزشگاه تختی، پزشکی قانونی و مرکز جامع سلامت از جمله طرح‌های عمرانی آماده بهره‌برداری از محل سفر دولت سیزدهم به استان است.

به گفته وی ۲۳ طرح عمرانی در کردکوی از محل سفر دولت سیزدهم به گلستان برای این شهرستان با اعتبار ۳ هزار و ۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مجموع ۷۶۳ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی است.

مولایی‌فر گفت: از این تعداد ۷۱۴ طرح اقتصادی است که پرورش مرغ گوشتی، خوراک دام، پرورش ماهی خاویاری و گلخانه از مهمترین طرح‌های اقتصادی آماده بهره‌برداری است.

وی در حوزه اشتغال شهرستان گفت: امسال تعهد ایجاد فرصت شغلی جدید یک هزار و ۶۰۰ نفر بوده که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر آن محقق شده است.

فرماندار کردکوی افزود: برنامه‌ریزی شده تا پایان سال مالی ایجاد تعداد فرصت شغلی جدید به ۲ هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: امسال این شهرستان ۲ هزار و ۷۶ نفر ثبت نام شده که سهمیه سالانه ۶۲۶ خانه است.

وی ادامه داد: ۱۸۰ واحد به صورت خودمالکی شهری در دست انجام است‌.

به گفته وی ۳۷۰ واحد اعتبار آن تخصیص داده شده که پرونده ۲۳۰ واحد به بانک‌های عامل معرفی و ۱۴۰ واحد اعتبار جذب و عملیات آغاز شده است.

مولایی‌فر به جذب اعتبارات تبصره ۱۶ در شهرستان، افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از این محل جذب شده و در مرحله دوم هم ۶۷۰ میلیارد ریال برای جذب توسط دستگاه‌های بهزیستی، کمیته امداد و تعاون جذب و در مرحله پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است.

وی بیان کرد: اعتبارات تبصره ۱۸ هم ۳ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به شهرستان تخصیص یافته است.

مولایی فر به جذب ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال خانگی ۱۶۰ نفر و ابلاغ ۵ هزار میلیارد ریال مصوبه های سفر دولت سیزدهم به شهرستان خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post جاده ای پرتردد و حادثه خیز با عرضی کم و دست اندازهایی تمام نشدنی؛
Next post زیبای روستا