Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/dkuyir/domains/avayekordkuy.ir/public_html/wp-content/themes/mahalo/assets/lib/breadcrumbs/breadcrumbs.php on line 252

جاده ای پرتردد و حادثه خیز با عرضی کم و دست اندازهایی تمام نشدنی؛

جاده مناسب، رؤیای دست نیافتنی روستانشینان کردکوی/ جاده قدیم کردکوی-گرگان در انتظار تدبیر مسئولین

سالهاست روستانشینان کردکوی از داشتن جاده مناسب محرومند و وضعیت نامناسب این محور نه تنها آنان را کلافه کرده، بلکه در این مسیرها افراد زیادی دچار حادثه شده و خسارت دیده اند.

به گزارش آوای کردکوی، سالهاست روستانشینان کردکوی از داشتن جاده مناسب محرومند و وضعیت نامناسب این محور نه تنها آنان را کلافه کرده، بلکه در این مسیرها افراد زیادی دچار حادثه شده و خسارت دیده اند.

جاده های مواصلاتی روستاهای شرق این شهرستان به کردکوی در مقایسه با سایر جاده های استان از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند و علاوه بر کیفیت پایین آسفالت جاده و وجود چاله های بسیار بزرگ باعث ضرر و زیان فراوان به خودروها شده و تاکنون در خصوص عملیات اساسی بهسازی و آسفالت جدید جاده ها اقدام نشده است.

وضعیت نامناسب جاده قدیم کردکوی – گرگان که روستاهای زیادی در این محور وجود دارند موجب انتقادات گسترده روستانشینان از مسئولین ذیربط گردیده است.

ترک خوردگی های فراوان و لکه گیری های زیاد ؛ کم عرض بودن؛ نبود شانه خاکی در بسیاری از نقاط؛ نبود سامانه روشنایی؛ فرسودگی آسفالت جاده ها؛ باعث استهلاک ماشین های عبوری از این جاده، خصوصا وسایل نقلیه بین شهر و روستاهای شرق این شهرستان شده است.

درزگیری از فعالیتهای لازم و مهم تعمیر و نگهداری در روسازیهای آسفالتی بوده و درزگیری ترکها موجب کاهش نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر به درون لایه های اساس و زیر اساس شده که منجر به  افزایش دوام و عمر روسازی می گردد.

هدف از لکه گیری رفع نواقص موضعی و جلوگیری از گسترش خرابی روسازی و نیز تامین سطحی ایمن است.

در حال حاضر روشهای نوین زیادی به منظور لکه گیری خرابیها و درزگیری ترکها مورد استفاده قرار می گیرد دانستن این موضوع که در هر وضعیت،‌ چه روش و چه ماده ای مقرون به صرفه تر می باشد، ضروریست.

بسیاری از رانندگان خودروهای شخصی و مینی بوس ها دلی پر درد از وضعیت آسفالت جاده قدیم کردکوی – گرگان دارند و معتقدند که بدترین چیز برای رانندگان همین چاله ها و آسفالت های وصله شده جاده ها است که در سایه بی توجهی آنها را به وفور می توان دید.

یکی از روستانشینان در این خصوص گفت: وضعیت آسفالت جاده قدیم کردکوی – گرگان بسیار نامناسب می‌باشد و احتمال افزایش سوانح رانندگی ناشی از این مشکل بعید نمی‌باشد! که ما شاهد آن بوده ایم.

وی همچنین در مورد خساراتی که بدلیل وجود چاله ها و دست اندازهای موجود در سطح جاده به وسایل نقلیه وارد می شود گفت: فکر می کنم اگر به وضعیت آسفالت جاده ها رسیدگی شود، کمتر به وسایل نقلیه آسیب می‌رسد.

این راننده روستایی گفت: وضعیت بد این جاده تاثیر بسزایی در کاهش عمر وسایل نقلیه دارد.

یکی از رانندگان مینی بوس در این خصوص به ما گفت مسیر جاده قدیم کردکوی – گرگان و بالعکس بدترین شرایط را دارد و آسفالت این نقطه از استاندارد لازم برخوردار نیست.

به گفته وی رسیدگی به وضعیت نامطلوب این مسیر از خواسته های مردم، رانندگان و مسافران این جاده ها است.

گفته می شود عبور و مرور گسترده ماشین های سنگین در این جاده، کشاورزی بودن منطقه، همچنین وجود شهرک صنعتی و کارخانه های آجر پزی موجب خراب شدن آسفالت و ایجاده گودال ها و چاله های فراوان در آن شده است.

از سوی دیگر قدمت زیاد و استفاده دهها ساله از این راه، کیفیت آسفالت آن را به پایین ترین حد خود رسانده و آسفالت فرسوده و چاله های فراوان تردد در این مسیر را با دشواری هایی رو برو نموده است.

آسفالت جاده مواصلاتی جاده قدیم کردکوی – گرگان علاوه بر مشکل ساز بودن برای اهالی، بدترین شرایط را دارد و حتی به جرات می توان گفت  یک کیلومتر از آسفالت این جاده از استاندارد لازم برخوردار نیست، رسیدگی به وضعیت نامطلوب این مسیر از خواسته های مردم روستاهای شرق شهرستان کردکوی است.

سوال اینجاست که بعد از چندین دهه از عمر آسفالت جاده قدیم کردکوی – گرگان به کدامین دلیل مسئولان از انجام آسفالت یکپارچه آن سر باز می زنند؟

چرا مسئولان مربوطه تمایلی به بهبود  اساسی راههای این شهرستان ندارند؟

یکی از مشکلاتی که عارض شهرستان کردکوی شده؛ نبود راه ارتباطی مناسب است، حال باید منتظر بود و دید چه زمانی چرخ توجه مسئولین به سمت این پروژه خواهد چرخید و جاده قدیم کردکوی – گرگان روی خوش خود را به اهالی منطقه نشان خواهد داد که دیگر از نظاره خسارت و تصادفات دوستان و هموطنان خود به ستوه آمده است.

نویسنده: یعقوب محمودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post سفر به کویرایران  >
Next post فرماندار کردکوی: