سرهنگ حسین قدمگاهی: مهمترین رسالت خبرنگاران امیدآفرینی و تزریق آن در جامعه است

سرپرست هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گلستان با تجلیل از جایگاه و رسالت حرفه خبرنگاری در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه گفت: مهمترین رسالت خبرنگاران امیدآفرینی و تزریق آن در جامعه است که این مهم تنها با انتشار اخبار صحیح و واقعی امکان‌پذیر خواهد شد.

به گزارش آوای کردکوی به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین قدمگاهی روز سه‌شنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران حوزه هنگ مرزی اترک به‌مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: خبرنگاران گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای مردم و مسوولان هستند و با انعکاس اخبار صحیح  و پرهیز از انتشار شایعات علاوه بر امیدآفرینی، به ارتقای احساس امنیت در  جامعه کمک می‌کنند.

وی افزایش تعاملات با مرزنشینان، متنفذین، ریش سفیدان، مسوولان محلی و اصحاب رسانه را از راهبردهای مرزبانی جمهوری اسلامی در تامین امنیت پایدار دانست و افزود: در سایه این راهبرد و تلاش همه نیروهای مسلح، بحمدالله ایران اسلامی از امن‌ترین کشورها در منطقه خاورمیانه و جهان است.

سرهنگ قدمگاهی اضافه کرد: هنگ مرزی اترک با حراست از ۳۵۰ کیلومتر مرز شامل “دریا، رودخانه، کوهستان، دشت و بیابان” از بزرگترین هنگ‌های ایران است که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی و همراهی و تعامل مرزنشینان امنیت پایدار و خوبی در این منطقه حاکم است.

سرپرست هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گلستان ادامه داد: به برکت امنیت پایدار ایجاد شده و همراهی خوب مرزبانی کشور ترکمنستان، هیچ گونه قاچاق کالا، موادمخدر، مشروبات الکلی، ترددهای غیرمجاز و تجاوزات مرزی در این استان مشاهده نشد.

وی استیفای حقوق مرزنشینان را از دیگر وظایف مرزبانی دانست و گفت: علاوه بر پیگیری مطالبات مردم از مسوولان داخلی، نشست‌هایی نیز با مرزبانان کشور ترکمنستان برگزار می‌شود که نتایج خوبی عاید مرزنشینان گلستان شده است.

سرهنگ قدمگاهی افزود: طی ۲.۵ سالی که شیوع ویروس کووید ۱۹ (کرونا) سبب مسدود شدن مرز دو کشور در منطقه اینچه‌برون شده بوده، رایزنی‌ زیادی صورت گرفته که حاصل آغاز تبادلات کالایی و ترانزیت ریلی و کامیونی از چند ماه قبل است و پیگیری برای تجارت چمدانی و مسافری هم ادامه دارد.

وی از اجرای طرح هوشمندسازی مرزها و مجهز شدن همه پاسگاه‌های مرزی حوزه هنگ مرزبانی اترک به سیستم‌ و دوربین‌های الکترونیکی خبر داد و اضافه کرد: با این اقدامات کوچکترین تردد غیرمجاز یا تجاوزات مرزی شناسایی و در کوتاهترین زمان با آن برخورد می‌شود.

سرپرست هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گلستان به استحصال ید در مناطق مرزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: یک فقره مجوز ملی برای این اقدام در راستای تحقق هشت درصدی رشد اقتصادی صادر شده که با رعایت کامل مسائل زیست محیطی و استیفای حقوق مرزنشینان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اجرا خواهد شد.

وی گفت: استحصال ید از منابع زیرزمینی و مشترک بین ۲ کشور ترکمنستان و ایران با رعایت کامل مسائل زیست محیطی یعنی بازگرداندن پساب آن به زمین، رعایت فاصله قانونی با واحدهای مسکونی و منابع آبی و تامین حقوق دامداران و کشاورزان، فواید زیادی برای منطقه بویژه اشتغال برای ۱۷۰ تا ۲۵۰ نفر از جوانان منطقه دارد.

سرهنگ قدمگاهی افزود: اجرای عملیات اجرایی این طرح پس از توافق با دامداران و کشاورزان منطقه و سپردن تعهد برای رعایت کامل مسائل زیست محیطی انجام خواهد شد و مرزنشینان بدانند که مرزبانی و مسوولان مدافع حقوق آنها هستند و بر اجرای طرح نظارت کامل خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عکس آرشیو است Previous post خانواده ها فرزندانشان را در مدرسه های فوتبال مجوز دار ثبت نام کنند
جشنواره اقوام Next post نقش جشنواره بین المللی اقوام گرگان  در جذب گردشگران داخلی و خارجی