مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان

هنر، فرهنگ و ادبیات در انقلاب اسلامی نقش پر رنگی داشته است

کردکوی-آوای کردکوی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هنر، فرهنگ و ادبیات در انقلاب اسلامی نقش پر رنگی داشته است که در گام دوم انقلاب باید هنر برآمده از این فرهنگ را شکوفا کرد.

به گزارش آوای کردکوی، محمد رعیت امروز چهارشنبه در همایش هنر انقلاب اسلامی در تالار شهید بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کردکوی افزود: امروز هم بنا به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با خردمندی هنرمندان، پیشکسوتان، جوانان و نوجوانان در عصر نو باید گام برداشت و هنر برآمده از فرهنگ را شکوفا کرد.

وی اظهار داشت: به یقین هنر، ادبیات و فرهنگ فاخر می تواند انسان ها را از تاریکی، کدورت، سیاهی و رویای خاکی دور و نور و روشنی را ارمغان داشته باشد.

وی تصریح کرد: خیلی از انسان ها در ضمیر ناخودآگاه به دنبال محتوای زیبا بوده که گاهی در موسیقی، فیلم، عکس، کتاب و نتایج حاصل هنری پیدا کنیم ریشه آن گمگشتگان درون هر فردی است که هنرمندان فرهیخته، فاضل، عالم، اندیشمند و دلسوز برای جامعه به خوبی به نمایش می گذارند.

رعیت بیان کرد: توجه به اهمیت ویژه و کلیدی اقتصاد هنر بی شک با افزایش خودآگاهی و آگاهی بخشی میسر می شود.

حجت الاسلام‌ محمد شیخی امام جمعه شهرستان کردکوی در این آیین گفت: جایگاه هنر در اسلام از آیات و احادیث شریفه مشخص است که هنر، علم، معرفت، دانش، فضل و فضیلت جایگاه ویژه ای دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی در این مراسم بیان کرد: به گفتۀ پژوهشگران و مورخان، انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تاریخ معاصر است.

سید مهدی جلیلی اظهارداشت: انقلابی است متکی بر دین، خواست مردم ، رهبری حضرت امام خمینی (ره)  و یاری خداوند قادر متعال. این چهار عنصر، در کنار یکدیگر قادرند هر ناممکنی را ممکن کنند و انقلاب اسلامی با گذشتن از گردنه‌های خطیر در این چهل و سه سال این حقیقت را در عمل نشان داد و درس‌آموز جهانیان شد.

به گفته وی انقلاب اسلامی امیدهای زیادی در سراسر جهان در دل آزادی‌خواهان و حق‌طلبان زنده کرده است.

وی اضافه کرد: در کل هنر و ادبیات ما در همه شاخه‌ها، صاحب هنرمندانی طراز اول شد و بدین ترتیب به سرعت مکتب بزرگ هنر انقلاب اسلامی شکل گرفت و هنرمندان و نویسندگان و شاعران بسیاری با انقلاب اسلامی به ظهور رسیدند و رسولان پیام این انقلاب شدند.

وی بیان داشت: در ادبیات انقلاب اسلامی، طیف وسیعی از شاعران با الهام از سادگی و بی‌پیرایگی پیام حضرت امام خمینی (ره) و با الگو قراردادن این شیوه بیانی،  گونه‌ای شعر با زبان ساده و طیف وسیعی از مخاطبان را برگزیدند و این خود سبکی در شعر دوره انقلاب اسلامی در دهه نخستین آن شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post نادال قهرمان  گرنداسلم استرالیا
Next post دو هنرمند کردکوی در جشنواره استانی فیروزه برگزیده شدند