شور خدمتگزاری در هلال احمراستان گلستان

مراجعه بیش از 187 نفر به داروخانه های هلال احمر گلستان/ مشارکت 10 میلیارد ریالی خیرین در فعالیت های عمرانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به فعالیت های متععد هلال احمر، خدمات هلال احمر استان را در حوزه های امدادونجات، بهداشت و درمان، آموزش، داوطلبان و جوانان در یکسال گذشته تشریح کرد.

به گزارش آوای کردکوی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، جمعیت هلال‌احمر به منظور تحقق رسالت انسانی و اصلی آن که تسکین آلام بشری است به مردم خدمات خالصانه و بی منت ارائه می کند و گسترده ترین نهاد مردمی است که بر پایه مشارکت عمومی و داوطلبانه مردم بنا شده و با توجه به ظرفیت‌های مختلف در عرصه‌های ‌امدادونجات، داوطلبی، درمان، آموزش همگانی و… و به عنوان یک جمعیت ملی کارآمد هرجایی که مردم نیاز به داشته باشند با ظرفیت بالای داوطلبی خدمات ماندگاری را برجا می گذارد. در استان گلستان به عنوان یکی از استان های شمالی و پر حادثه و از طرفی پتانسیل های قوی در تمام حوزه ها، سعی می کند خدمات شایسته ای را به مردم ارائه دهد.

جمعیت هلال احمر گلستان از بهمن ماه سال 1400 تا بهمن سال 1401 یک هزار و 898 حادثه را تجربه کرده است بیشترین تعداد خدمات امدادی آن در یک هزار و 397 حادثه جاده ای بوده و 141 حادثه کوهستان در مرتبه پس از آن قرار دارد.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل هلال احمر استان در این باره می گوید: از بهمن سال پیش تا کنون از 10 هزار و 474 نفر حادثه دیده 3 هزار و 844 نفر مصدوم و یک هزار و 530 نفر با همکاری نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند. همچنین 5 هزار و 375 نفر امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در این مدت 6 هزار و 746 امدادگر و نجاتگر در قالب 2 هزار و 577 تیم عملیاتی بکارگیری شدند و یک هزار و 810 دستگاه آمبولانس، 296 دستگاه خودروی نجات، 359 دستگاه خودروی کمک دار و 113 ست کوهستان مهمترین تجهیزاتی بوده که در عملیات های یکسال گذشته استفاده شده است. در کنار آن نکته قابل توجه تعداد بالای حوادث است که منجر به فرسودگی خودروها و تجهیزات خواهد شد.

او در ادامه شهرستان هایی که بیشترین حادثه را پوشش داده را نام برد و گفت: هلال احمر شهرستان های گرگان، مینودشت و کردکوی بالاترین حادثه را پوشش داده اند. در بخش پایگاه های امدادونجات پایگاه زرین گلِ علی آباد کتول، پایگاه سه راهیِ گالیکش و النگِ کردکوی در حوادث بیشتری نسبت به دیگر پایگاه های امدادونجات استان خدمات امدادی ارائه داده اند.

جذب بیش از 6 هزار عضو جوان گلستانی به هلال احمر در یکسال گذشته

تنوع فعالیت ها در هلال احمر سبب جذابیت هلال احمر برای جذب جوانان در فعالیت های مرتبط است از طرفی وجود جوانان، داوطلبان و امدادگران است که فعالیت های این سازمان عام المنفعه را معنی دار کرده است.

مدیرعامل هلال احمر گلستان درباره فعالیت های حوزه جوانان استان گفت: در یکسال گذشته 6 هزار و 264 نفر جوان به عضویت هلال احمر درآمده اند که با برنامه ریزی فرهنگی و تربیت امدادی برای خدمت به مردم به ویژه آسیب دیدگان از حوادث آماده می شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای جوانان جزو وظایف دستگاه های اجرایی است، افزود: در قالب طرح تابستانی شوق رویش بیش از 6 هزار جوان عضو در برنامه های آموزشی، تفریحی و فرهنگی شرکت کردند. همچنین در قالب در طرح یاس(یاران آسیب ستیز) قریب 1500 جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت آموزش های عمومی کمک های اولیه قرار گرفتند. جشنواره «رفیق خوشبخت ما» یکی از طرح های مهم جوانان با موضوع رشادت های سردار شهید سلیمانی است و 4 هزارجوان در این طرح فرهنگی شرکت کرده اند.

غریب آبادی در پایان اظهار کرد: جامعه دانش آموزی بزرگترین گروهی هستند که به واسطه آن ها می توان شمار زیادی از مردم و خانواده ها را نسبت به رویارویی با حوادث و بحران ها آگاه کرد. در قالب طرح دادرس و به دنبال آن کاربینی عملیاتی 3 هزار دانش آموز پایه هشتم کمک های اولیه را فرا گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post طی تفاهم نامه‌ای به امضا رسید؛
Next post حضور هنرمندان ساروقِ نِنا در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فجر