Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/dkuyir/domains/avayekordkuy.ir/public_html/wp-content/themes/mahalo/assets/lib/breadcrumbs/breadcrumbs.php on line 252

کاهش ۳۶ درصدی بارش‌های گلستان در آذر ماه

آوای کردکوی/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان میانگین بارش باران از ابتدای آذر ماه تاکنون را ۲۴.۵ میلی‌متر دانست و گفت: این مهم نسبت به دوره بلندمدت با حدود ۳۶ درصد کاهش همراه بوده است.

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی گلستان اظهار کرد: سامانه ناپایدار جوی از روز گذشته در استان گلستان فعال است و بیشتر ناپایداری‌ها به شکل پوشش ابر و در برخی از مناطق استان نیز به شکل بارش‌های خفیف خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه شرایط ناپایداری جوی تقریباً تا روز یکشنبه در سطح استان گلستان ادامه دارد، افزود: برای ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود که ریزش برف بیشتر برای امروز اتفاق می‌افتد که به رانندگان توصیه می‌کنیم با احتیاط از این محورها تردد کنند و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان متذکر شد: گلستانی‌ها طی روزهای گذشته هفته گرمی را سپری کردند اما در هفته جاری هوا رو به سردی می‌رود البته روز دوشنبه موقتاً جو پایدار می‌شود و سامانه بارشی بعدی روز سه‌شنبه وارد استان می‌شود که به دنبال آن، گلستانی‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش باران را تجربه خواهند کرد.

کمالی به آمار بارش‌های گلستان از ابتدای سال زراعی تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: میزان بارش‌های گلستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۰۶.۷ بوده که نسبت به دوره بلندمدت با هشت درصد کاهش و نسبت به سال گذشته حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی به میزان دمای هوای استان گلستان از ابتدای سال زراعی تاکنون اشاره کرد و توضیح داد: میانگین دمای استان گلستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۶.۴ بوده که ۱.۳ نسبت به دور بلندمدت افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان به میانگین بارش استان گلستان در آذر ماه اشاره کرد و افزود: میانگین بارش باران از ابتدای آذر ماه تاکنون ۲۴.۵ میلی‌متر بوده که نسبت به دوره بلندمدت با حدود ۳۶ درصد کاهش همراه بوده است، همچنین میانگین دمای هوا استان گلستان در آذر ماه جاری ۱۰.۵ درجه سانتی‌گراد بوده که نسبت به دوره بلند مدت و متوسط آذر ماه با حدود ۱.۱ درجه سانتی‌گراد افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post نائب قهرمانی دختران نونهال تکواندو کردکوی درمسابقات کشوری
Next post خرمن کوبی سنتی در روستای رادکان شهرستان کردکوی