Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/dkuyir/domains/avayekordkuy.ir/public_html/wp-content/themes/mahalo/assets/lib/breadcrumbs/breadcrumbs.php on line 252
گلستان میزبان جشنواره فرهنگ اقوام ایران

گلستان میزبان جشنواره فرهنگ اقوام ایران

آوای کردکوی/گلستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۱۷ لغایت ۲۱ آبان ماه سال جاری به میزبانی استان گلستان خبر داد. 

 محمدجواد ساوری شامگاه پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه «جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین تاکنون در چهارده دوره و به‌صورت سالانه برگزار شده است، اظهار کرد: در دو سال گذشته شیوع کرونا ویروس سبب لغو برگزاری آن به‌صورت حضوری شده بود که امسال با رویکرد متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته با تأکید بیشتر به اقتصاد اقوام در کنار فرهنگ اقوام برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین که به برندی برای استان گلستان تبدیل شده است امسال باهدف نشان دادن توانمندی‌های استان و وحدت کم‌نظیر اقوام ایران‌زمین از ۱۷ لغایت ۲۱ آبان‌ماه به مدت پنج روز در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ در دوره‌های پیشین جشنواره، بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان مغفول بود، افزود: اما امسال برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد و باهدف هم‌افزایی و همکاری بین بخشی، دستگاه‌های اجرایی کمیته‌های تخصصی جشنواره را بر عهده می‌گیرند تا با اقدامات و برنامه‌ریزی تخصصی شاهد برگزاری مطلوب و معرفی بهتر این رویداد باشیم.

ساوری اضافه کرد: حدود ۳۰ کمیته برای برگزاری جشنواره پانزدهم تشکیل شده است که از این تعداد، ۱۸ کمیته به دستگاه‌های اجرایی استان واگذار شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پانزدهمین دوره این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی و… با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌شده است، تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره تحرک و پویایی اجتماعی و فرهنگی در سطح استان گلستان و سایر استان‌های کشور گسترش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به این‌که یکی از بخش‌های مهم که در این دوره از جشنواره به آن پرداخته‌شده است حوزه پژوهشی است، خاطرنشان کرد: در این بخش، همایش ملی و تخصصی با پیش‌بینی حضور بیش از ۳۰۰ نفر از پژوهشگران، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته گردشگری برگزار خواهد شد.

ساوری با اشاره به اینکه با توجه به سیاست دولت مردمی برای افزایش تعاملات با کشورهای حاشیه دریای خزر، امسال در بعد بین‌المللی جشنواره از کشورهای حاشیه دریای خزر دعوت‌شده است، یادآور شد: تاکنون حضور ۳۱ مهمان با سطح‌بندی تشریفاتی مختلف اعم از وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین رئیس‌جمهور و معاونین وزرا در روزهای مختلف برگزاری این جشنواره قطعی شده است. 

وی اضافه کرد: دیوار بزرگ گرگان به‌عنوان برند تمدنی استان گلستان اولویت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قرارگرفته است و در راستای تبلیغ و برندسازی این اثر فاخر تاریخی، از نماد دیوار بزرگ گرگان در طراحی پوستر پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام استفاده شده است و همچنین شعار “ایستاده‌ایم برای جهانی‌شدن دیوار بزرگ گرگان” به‌عنوان شعار جشنواره پانزدهم انتخاب شده است.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post پرواز جام جهانی هست اما تقاضا نیست
سود سهام عدالت در دو مرحله واریز میشود Next post سود سهام عدالت در دو مرحله واریز میشود