Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/dkuyir/domains/avayekordkuy.ir/public_html/wp-content/themes/mahalo/assets/lib/breadcrumbs/breadcrumbs.php on line 252

پیکر آلوده طبیعت روستاهای ییلاقی شهرستان کردکوی

آوای کردکوی: زباله ها در روستای ییلاقی درازنو و یزدان محله شهرستان کردکوی  ، در گوشه‌ ها و اطراف آن جا خوش کرده و میراثی جز شیرابه و بوی تعفن برای ساکنان این روستاها ندارد.دره های اطراف این روستا  مدفن چند تن زباله‌ای شده است .

به گزارش آوای کردکوی: روستای ییلاقی درازنو و یزدان محله شهرستان کردکوی  به ویژه درفصول گردشگری از وجود زباله در طبیعت و حاشیه روستا رنج می‌برد و این زخم بر طبیعت این روستاهای گردشگری هیچ گاه قابل التیام نیست.

زباله ها در روستای ییلاقی درازنو و یزدان محله شهرستان کردکوی  ، در گوشه‌ ها و اطراف آن جا خوش کرده و میراثی جز شیرابه و بوی تعفن برای ساکنان این روستاها ندارد.دره های اطراف این روستا  مدفن چند تن زباله‌ای شده است .

یکی از ساکنین روستای یزدان محله گفت: هرچند اقدامات زیادی درباره فرهنگسازی برای نرختن زباله و مشکلات زیست محیطی در اینجا انجام شده اما باید به این مساله واقف باشیم که فرهنگسازی تنها بخشی از مدیریت پسماند بوده و در این زمینه کارهای اجرایی بزرگی نیاز است که این اقدامات از عهده یک ارگان خاص مثل دهیاری خارج بوده و نمی‌توان انتظار داشت مثلا دهیار یک‌ تنه این مشکل را حل کند

طبیعت هدیه و موهبت الهی است و حفاظت از آن وظیفه ورسالت انسان است، چرا که محیط زیست سالم نه تنها به سلامت انسان کمک می‌کند، بلکه امکان استفاده مناسب از مواهب الهی موجود در آن برای رفع نیازهای بشری را فراهم می‌آورد و از این رو حفاظت از محیط طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با توجه به مسائل و مشکلاتی که در محیط زیست ما بوجوده آمده است می توان گفت هیچ موجودی در کره زمین به اندازه انسان به محیط زیست آسیب نرساند، است. و آین آسیب های در نهایت سلامت زندگی خود انسان و نسل های بعداز اورا در خطر انداخته است.

هر چند طی یکی، دو سال گذشته اقداماتی ازجمله احداث چند سطل زباله دراین روستاها صورت گرفته است اما این مهم نیازمند بسیج همگانی دراین دو روستای گردشگری دارد.

این تصور که حل موضوع زباله مربوط به دستگاه و ارگان خاصی است یک تفکر اشتباه بوده و همه باید برای حل این موضوع که در ‌‌نهایت سلامت و بهداشت کل ساکنین این  دو روستا و گردشگران داخلی و خارجی  را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اقدام کنیم.

گزارش و عکس: یعقوب محمودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عکس تزئینی است Previous post نوزاد عجول گلستانی در آمبولانس به دنیا آمد
نوسال طبری Next post برگزاری «نوسال طبری» در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی استان گلستان