دبستان جامی روستای النگ ۸۰ ساله شد

به گزارش آوای کردکوی : در سال 1322 به همت و تلاش زنده یاد حاج توفیق رحیمی که ارتباط خوبی با اداره اوقاف وقت داشتند (اداره اوقاف و فرهنگ ) اجازه تاسیس مدرسه 4 کلاس را گرفتند.

مدرسه ای در روستای ترکمن نشین سی جوال بنام جامی وجود داشت که در زمان جنگ جهانی دوم تعطیل شد.آقای توفیق رحیمی با هماهنگی ریسس فرهنگ وقت (مهدی مشایخی) و نامه نگاری با دولت اجازه انتقال و دایر کردند مدرسه را در النگ گرفتند.

حاج توفیق و چندتن از اهالی النگ به روستای سی جوال رفته و با ارابه وسایل مدرسه را به النگ انتقال دادند، که زمینه تاسیس مدرسه فراهم شد.

اولین مدرسه بصورت رسمی در منزل حاج عباسعلی ابطحی دایر شد واولین معلم مدرسه جامی آقای رحمت سعادت از گرگان بود‌

البته مکان مدرسه چندبار جابجا شد (منزل حاج سبزعلی رحیمی، منزل سید سجاد کلبادی)

درآن زمان مردم روستا موافق تحصیل فرزندان خود نبودند چرا که انان برای کشاورزی احتیاج به نیروی کار فرزندان خود در مزرعه داشتند . به همین دلیل از تحصیل فرزندان خود جلوگیری می کردند.

بد از مدتی اهالی  تصمیم گرفتن مدرسه جدیدی بسازند. به همین منظور زمین مدرسه از طرف حاج توفیق رحیمی اهدا شد که با کمک اهالی و شورای انجمن مدرسه در سال 1341 مدرسه جامی النگ تاسیس شد.

معلمانی که در روستا ی النگ تدرس کردند عبارت بودند: آقای رمضان قنادان- تقی نوروزی و حشمت الله رحیمی. در این بین آقای حشمت الله رحیمی که بعداً به مدیریت دبستان جامی رسید که ایشان زحمات زیادی برای تحصیل  فرزندان اهالی روستای النگ کشید. قابل ذکر است در سال ۱۳۳۹ ساختمان جدید دبستان جامی روستای النگ تاسیس گردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post روستای النگ
Next post رنگ بندی گواهینامه ها در سه سطح طلایی،نقره ای و سفید