سفر به کردکوی و همراهی با فرهنگ و تاریخ

آوای کردکوی- شهرستان کردکوی یکی ازشهرستانهای  استان گلستان درشمال ایران است.این شهرستان درغرب استان گلستان ودرقسمت جنوب شرقی خلیج گرگان قرارگرفته وازطرف شمال به شهرستان بندرترکمن وازجنوب به نواحی جنگلی بخشی ازرشته کوههای البرزشرقی واستان سمنان واز غرب به شهرستان بندرگز وازشرق به شهرستان گرگان محدود شده است.شهرستان کردکوی در54 درجه و6 دقیقه طول شرقی و36 درجه و47 دقیقه عرض شمالی ازنصف النهارگرینویچ قرارگرفته است.مساحت این شهرستان 5/815 کیلومترمربع وارتفاع آن ازسطح دریاهای آزاد نیز50 متر می باشد.   

جاذبه های گردشگری شهرستان کردکوی :

جهانگردی امروزه یکی ازبهترین ابزارهای تبادل وتعامل فرهنگی است وسیا حت وگشت وگذاردرسرزمینهای مختلف ازروشهای موفق گذراندن اوقات فراغت می باشد.
شهرستان کردکوی  در هر فصلي از سال چهره اي جديد مي آرايد و به برکت طبيعت جذاب خود چهره اي ديدني به خود مي گيرد. تابستان خنک و آرام با سايه هاي درختان بلند به تمدد اعصاب و آرامش دروني ياري مي رساند و هر بيننده اي را محو تماشاي زيبايي هاي اين ناحيه مي کند. جنگل با مناظر و چشم اندازهاي بسيار زيباي دره ها و كوه هاي جنگلي، رودخانه ها، چشمه سارها، فضاهاي روستايي ويژه و منحصر به فرد،روستای ییلاقی درازنو وجهان نما ،امام زاده ها ، قابليت مهم توريستي شهرستان کردکوی  را به نمايش گذاشته و مورد بهره برداري قرار مي گيرد. در محدوده ي شهرستان کردکوی  به لحاظ ويژگي هاي خاص اقليمي و آب و هوايي و موقعيت توپوگرافيكي، ده ها رودخانه، رود روان و جويبار جاري هستند كه اطراف بيش تر آن ها در پيوند با ارتفاعات، پوشش گياهي دل انگيز، جنگل، چشم اندازهاي دل فريب كوهستاني و ساير زيبايي هاي طبيعي، زمينه هاي بسيار مساعدي راجهت گذران اوقات فراغت فراهم آورده اند. جنگل شهرستان کردکوی  در هر فصلي از سال چهره مي آرايد و رنگي دگر مي يابد. بهار سرسبز و با طراوت است و عطر گل هاي وحشي آن سراسرمناطق جنگلي را فرا مي گيرد. هم جواري اين مجموعه جنگلي با دشت و جلگه، ويژگي هاي جهانگردي كم نظيري به آن بخشيده كه در صورت دسترسي و ايجاد امكانات صحرايي، پاسخ گوي بخش عظيمي از نيازهاي تفريحي و گذراندن اوقات فراغت استانهای همسایه ومسافران درحال گذراست.

فاصله کم شهرستان کردکوی  از طريق راه آهن سراسري (راه آهن شمال) از شهر گرگان تا بندر ترکمن و از آنجا به ساري و سوادکوه و گرمسار و تهران متصل شده است. همه ساله به دليل موقعيت خوب شهرستان  در مسير مسافرين عازم به مشهد از سمت استان مازندران پذيراي هزاران گردشگر ايراني است.

این شهرستان  با دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوع و قابل توجه یکی از قطب های مهم گردشگری استان گلستان و کشور به شمار می آید، اقلیم های مختلف و تنوع آب و هوایی در هر فصل از ویژگی های بارز این شهرستان  است، ولی با وجود این توانمندی ها، سهم شهرستان کردکوی از منابع درآمد گردشگری و جذب گردشگر بسیار ناچیز است.

شهرستان کردکوی به لحاظ موقعیت مکانی داشتن عناصر مهم جذب گردشگر چون مناظر طبیعی بدیع، آثار باستانی، تنوع اقلیمی و تمدن ریشه دار می تواند با تقویت صنعت به سمت اقتصاد گردشگری و تنوع بخشیدن به فعالیت ها در این حوزه برای ایجاد این فرصت شغلی گام های بلند و استواری بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post بیست اسفند ۱۳۶۲ سالگرد درگذشت محمدرضا مسکوب، پزشک عمومی و مشهور در شهر گرگان
Next post جشن نوروز در شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان