برف پاییزی ،ییلاق و کوهستان های گلستان را سفید می کند

آوای کردکوی-گرگان-مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی از شامگاه فردا جمعه به این استان علاوه بر کاهش محسوس دما و وزش باد شدید، برف در مناطق ییلاقی و ارتفاعات ۲ هزار و ۵۰۰ متر گلستان خواهد بارید.

نوربخش داداشی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طی امروز و فردا جوی آرام و آفتابی در گلستان حکمفرما است و از فرداشب با ورود سامانه ناپایدار جوی شاهد کاهش حدود هشت درجه‌ای دما و آغاز بارش برف و باران در گلستان خواهیم بود.

وی افزود: در اثر فعالیت این سامانه، بارش باران گستره وسیعی از گلستان را در بر می‌گیرد و میزان بارش‌ها از پنج تا ۳۵ میلیمتر در نوسان خواهد بود اما شدت بارش‌ها نسبت به سامانه روزهای نخست آبان کمتر است.

 بگفته وی بروز مه در نواحی کوهستانی و اختلال در رفت و آمد و همچنین آبگرفتگی معابر و بسته‌شدن پل‌ها از جمله پیامدهای فعالیت این سامانه در گلستان است.

داداشی ادامه داد: در مدت زمان فعالیت این سامانه  وقوع رعد و برق در نواحی کوهستانی و مواج شدن دریای خزر محتمل است.

به گفته وی این سامانه شامگاه یکشنبه از گلستان خارج می‌شود.

گلستان ۱۱ ایستگاه سینوپتیک، ۲۱ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۱ ایستگاه باران‌سنجی، ۲۶ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران‌سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش‌ییلاق)، یک ایستگاه جوبالا، یک سامانه کت وان (فرودگاهی)، ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع‌سنجی (اینچه‌برون و مراوه‌تپه) و یک سکوی دریایی و در مجموع ۱۶۱ سامانه و ایستگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post جلال مقامی صدای ماندگار دوبله درگذشت
Next post کاخ سفید: اوکراین باید درباره مذاکره با روسیه تصمیم بگیرد