دوومیدانی گلستان نیازمند توجه و حمایت

آوای کردکوی به نقل ازایرنا- رییس هیات دوومیدانی گلستان گفت: تقویت زیرساخت‌های این رشته و افزایش مدال‌آوری ورزشکاران استان در مسابقات معتبر داخلی و بین‌المللی به تامین تجهیزات بیشتر و حمایت مستمر بخش خصوصی احتیاج دارد.

فریدون یلقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دوومیدانی رشته ای پرمدال در مسابقات آسیایی و المپیک است که اگر زیرساخت های لازم را در استان فراهم کنیم می توانیم از ظرفیت استعدادهای فراوان مناطق گوناگون گلستان برای مدال آوری بهره ببریم.

وی بیان کرد: هیات دوومیدانی گلستان نیازمند اسپانسر برای حمایت مالی از ورزشکاران و تامین تجهیزات است چراکه والدین با توجه به تبلیغات گسترده رشته‌های درآمدزایی مانند فوتبال و والیبال و نبود امکانات کافی برای تمرین دوومیدانی، تمایلی به فعالیت فرزندان خود در این رشته ندارند.

رییس هیات دوومیدانی گلستان گفت: این استان حدود ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته در چهار شهرستان بندرترکمن، کردکوی، گنبدکاووس و گمیشان دارد و با ورود اسپانسری قوی و انجام تبلیغات مناسب تعداد این ورزشکاران افزایش چشمگیری خواهد یافت.

یلقی ادامه داد: دوومیدانی‌کاران گلستان با وجود کمبود امکانات و نبود اسپانسر از ابتدای امسال تاکنون موفق به کسب ۳۰ مدال در مسابقات ملی و بین المللی شدند.

وی به برگزاری مسابقات دوومیدانی باشگاه های کشور در تهران اشاره کرد و گفت: محمدحسام مظفری، محمد سیستانی، محمدامین قره، فرید قرنجیک، علیرضا کلته و امیر منوچهری ورزشکاران جوان استان در قالب باشگاه های مختلف موفق به کسب هفت مدال شدند.

وی افزود: محمدحسام مظفری در ۸۰۰ متر جوانان کشور مدال نقره به‌دست آورد و رکورد ۸۰۰ متر ۱۵ ساله نوجوانان کشور را جابجا کرد و محمد سیستانی در رشته پرتاب چکش موفق به کسب مدال طلا شد.

رییس هیات دو و میدانی گلستان ادامه داد: محمدامین قره نفر اول پرتاب طول شد و رکورد مسابقات جوانان باشگاه‌های کشور را ارتقا داد، فرید قرنجیک در پرش سه‌گام مدال طلا، علیرضا کلته در پرش سه‌گام و پرتاب نیزه مدال نقره و امیر منوچهری در پرتاب نیزه مدال برنز را از آن خود کرد.

یلقی تاکید کرد: در صورت وجود تیمی مستقل از این استان برای شرکت در مسابقات جوانان باشگاه‌های کشور به طور قطع ورزشکاران گلستان مدال‌های بیشتری به‌دست می‌آوردند.

اولین دونده گلستانی حاضر در المپیک پژمان قلعه نویی بود که در ماده پرتاب چکش در المپیک برزیل حضور یافت اما موفق به کسب عنوان نشد. استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت، افزون بر ۵۰ هیات ورزشی با ۲۶ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post آوای کردکوی /روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «روح الله قاسمیان»، مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک در جمع خبرنگاران گفت: با استقبال گسترده مردم از بانکداری قرض‌الحسنه و اشاعه این فرهنگ الهی در جامعه، منابع بزرگترین بانک تخصصی قرض‌الحسنه کشور از مرز ۱۰۰هزار میلیارد تومان گذشت.
Next post بازدید استعدادی مدیرکل دفتر امور مجلس شورای اسلامی از پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کردکوی