3 هفته پرتلاطم کرونایی در انتظار گلستان/ 15 درصد کرونایی‌های گلستان زیر 12 سال هستند

آوای کردکوی به نقل از ایسناگلستان :معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به روند افزایشی ابتلا به امیکرون در استان گلستان گفت: سه هفته پرتلاطم کرونایی در انتظار گلستان است.

ناهید جعفری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: متاسفانه همانند هفته گذشته کمتر از حد استاندارد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنیم، مجموعه شاخص‌هایی که رعایت پروتکل های بهداشتی را تشکیل می‌دهد باید ۸۵ درصد باشد که این شاخصه در استان گلستان ۸۲ درصد محاسبه شده و حتی در برخی مجموعه ها و اماکن پرتجمع ۶۰ درصد نیز گزارش شده است.

وی افزود: سویه اُمیکرون قابلیت سرایت بالایی دارد، دوره کمون در این بیماری بسیار کوتاه است و اغلب افراد به طور خانوادگی مبتلا شدند، در حال حاضر درصد زیادی از افراد علائم اُمیکرون را دارند و شرایط فعلی می طلبد مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه ابتلاء به اُمیکرون مانند یک سرماخوردگی ساده نیست، تاکید کرد: شدت ابتلای امیکرون می تواند یک کودک سالمند و یا فرد مبتلا به بیماری زمینه ای را بیمار کند و به بیمارستان بکشاند، ضروری است که مردم این بیماری را جدی بگیرند و برای حفظ سلامت خود و دیگران پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد:  سه هفته پرتلاطم کرونایی در انتظار استان گلستان است، در حال حاضر ۲۰ درصد بستری های کرونایی در استان گلستان زیر ۲۰ سال دارند و 14.7 درصد از آنها زیر 12 سال هستند.

محمدمهدی زرگران ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون رده سنی ۹ تا ۱۲ سال 110 هزار نفر در استان گلستان واجد شرایط هستند که تاکنون هفت و نیم درصد معادل ۸ هزار و ۲۵۰ نفر برای تزریق واکسن اقدام کردند.

گفتنی است؛ روند ابتلا به کرونا در استان گلستان روند افزایشی به خود گرفته و در حالی که آمار بستری مبتلایان به کرونا طی 24 ساعت در استان گلستان 40 نفر بود این میزان در حال حاضر به 140 نفر افزایش یافته است.

در حال حاضر ۵۵۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۷۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و ۴۰ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند. طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان در شبانه روز گذشته پنج نفر در استان گلستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post کردکوی قرمز شد
Next post پیشنهاد یک کارشناس بورسی به سهامداران