بانوی کردکویی زندگی می‌بافد

به گزارش آوای کردکوی؛ ، زن را می توان رکن مولد اقتصاد خانواده و جامعه دانست، رکنی که علاوه بر مدیریت فضای خانه و تربیت فرزندان، می تواند به صورت مستقیم وارد فضای جامعه شود و از طریق صرفه جویی های خرد و پرهیز از اسراف و رواج سبک زندگی درست، جامعه را اصلاح کند.

اقتصاد مقاومتی یک نظام اقتصادی است که هماهنگ با سیاست‌های کلان سیاسی و امنیتی نظام اسلامی و برای مقاومت در برابر اقدامات تخریبی شکل می گیرد تا بتواند در برابر ضربات اقتصادی تحریم‌ها و توطئه‌‌های اقتصادی نظام استکبار مقاومت کرده و توسعه و پیشرفت خود را ادامه دهد.

منظور از اقتصاد مقاومتی واقعی، یک اقتصاد مقاومتی فعال و پویاست نه یک اقتصاد منفعل و بسته، به گونه‌ای که کشور ضمن مقاومت در مقابل موانع و ناملایمات مسیر خود، روند پیشرفت پایدار خود را حفظ کند.

زنان علاوه بر کار خانه‌داری با انجام فعالیت‌های اقتصادی یا در حوزه اجتماعی و یا در حوزه اشتغال خانگی می‌توانند در ساعات اوقات فراغت، ضمن انجام یک فعالیت مطابق با سابقه و علایق خودشان سهمی در تأمین هزینه‌های خانواده به عهده گیرند؛ معمولاً حاصل این فعالیت اقتصادی زن باعث خروج خانواده از خط فقر می‌گرد.

«صنم صادق پور» یکی از این کار آفرینان موفق و احیاء کننده، تولید کننده و مربی : حصیر-کوب-نرم جارو و چیق بافی در استان گلستان و اهل روستای مهترکلاته بود که با امکانات کم توانسته درحیاط منزلش به کار آفرینی بپردازد و صنایع دستی فراموش شده حصیر بافی جیق بافی و نرم جارو را زنده کند.

خانم «صادق پور» نخستین مرکز حصیر بافی با نام خانه صنایع دستی حصیری در سال ۹۶ با نیروی کار ده نفر را افتتاح کرد. وی ضمن احیای این هنر در کارگاه خود به دختران و زنان علاقه مند به این رشته آموزش می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post یک برنز برای کشتی گلستان
Next post افزایش ۶۰ درصدی تعرفه خدمات پزشکی یعنی محروم کردن قشر کم درآمد از خدمات پزشکی