شورش در قزاقستان

در پی شدت گرفتن اعتراض‌ها در قزاقستان که اغلب نقاط آن طی دو روز گذشته پس از اعلام افزایش قیمت سوخت دستخوش ناآرامی شده، وضعیت فوق‌العاده در سراسر این کشور برقرار شد.

رسانه‌های داخلی در قزاقستان در حالی از برقراری وضعیت اضطراری در سراسر کشور خبر داده‌اند که ناآرامی‌ها نسبت به روز گذشته تشدید شده و درگیری‌ میان معترضان و نیروهای امنیتی به گفته برخی منابع چند کشته به جای گذاشته است.

بنا به گزارش خبرگزاری‌های بین المللی و رسانه‌های محلی، آلماتی، پایتخت پیشین و بزرگ‌ترین شهر قزاقستان به همراه یکی از استان‌های غربی که بیشترین ناآرامی‌ و خشونت در آن گزارش شده است پیش‌تر به فرمان «قاسم ژُمارت توکایف»، رئیس جمهوری این کشور به مدت دو هفته تحت وضعیت فوق‌العاده قرار گرفته بود.

بر اساس فرمان یاد شده، مقررات وضعیت اضطراری از ساعت ۱۱ شب اعمال و تا ۷ صبح بامداد روز بعد تداوم خواهد داشت و طی آن محدودیت‌های رفت و آمد و ممنوعیت برپایی هرگونه تجمع در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهوری قزاقستان ساعاتی پیش از صدور این فرمان آنچه وی «فراخوان برای حمله به دفاتر دولتی و نظامی» خوانده بود را کاملا غیرقانونی توصیف و محکوم کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post فرماندار کردکوی:احساس مسئولیت ایجاب می کند مجموعه مدیریت شهرستان و اصحاب رسانه برای حل مسائل و مشکلات مردم ، در کنار هم باشند.
Next post مهاجرت