Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/dkuyir/domains/avayekordkuy.ir/public_html/wp-content/themes/mahalo/assets/lib/breadcrumbs/breadcrumbs.php on line 252

اَمیکرون در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه باید با هوشیاری کامل مراقب شیوع سویه اَمیکرون باشیم، گفت: چهار مورد ابتلا به این سویه در استان گلستان تائید شده است.

عبدالرضا فاضل در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه سویه اَمیکرون به سرعت در حال تکثیر در سطح کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۶ مورد ابتلا به کرونا از نوع سویه اَمیکرون در سطح کشور تائید شده است که نشان از عمق خطر در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه سرعت شیوع و تکثیر این سویه نسبت به سایر سویه ها بسیار بالاست، افزود: تا روز گذشته ابتلای چهار بیمار گلستانی به اَمیکرون بر اساس آزمایش های فنی و دقیق صورت گرفته تائید شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند، خاطرنشان کرد: اما با توجه به تایید ۴۷۶ مورد اَمیکرون در کشور که چهار مورد آن گلستانی هستند، رعایت شیوه نامه های بهداشتی الزامی و ضروری است.

فاضل بر لزوم هوشیاری مردم و مدیران برای عدم سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: تلاش همه ما باید این باشد که با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست و به هنگام مانع از شیوع دوباره این ویروس به صورت گسترده در کشور شویم.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۴۱ بیمار در icu بستری و ۱۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند و نکته امیدوار کننده  کاهش آمارهای فوتی است به شکلی که در هفته گذشته تنها ۲ فوتی کرونایی در استان داشتیم که البته هر کدام از این فوتی ها داغی بزرگ برای همه ما در استان به شمار می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه تا کنون در سطح استان بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر دُز اول واکسن را دریافت کرده اند، تصریح کرد:  بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند نیز هر دو دُز و البته بیش از ۱۶۰ هزار نفر  دُز سوم واکسن را زده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post وب۳ چیست؟ اینترنت نسل سوم
Next post نشست فرماندار کردکوی با دهیاران بخش مرکزی